Pomoc

Aplikacja Android

  1. Czy mogę wykupić wersję Premium inaczej niż przy użyciu konta Google Play?
  2. Co zrobić gdy aplikacja nie może nawiązać połączenia z GPS?
  3. Nie działa synchronizacja zaplanowanych lub/i nagranych tras.
  4. Nie pobierają się mapy offline.
  5. Zakupiłem subskrypcję z innego konta Google Play i teraz nie jest ona widoczna w aplikacji.
  6. Czy można planować trasy będąc offline?
  7. Szlaki w aplikacji mają inne przebiegi niż w serwisie mapa-turystyczna.pl.
  8. Jak anulować subskrypcję?
  9. Wykupiłem wersję Premium. Pomimo tego, po zmianie telefonu opcja Premium nie jest aktywna.
  10. Czy można uruchomić nawigację po własnym śladzie GPX?
  11. Mapa nie ładuje się. Wyświetla się komunikat Google Play services are updating.

Serwis mapa-turystyczna.pl

  1. Mam już konto w waszym serwisie, ale teraz wolę się logować przez Facebook. Co zrobić, aby połączyć te konta?
  2. Jak mogę usunąć konto w serwisie www?

Aplikacja Android

  1. Czy mogę wykupić wersję Premium inaczej niż przy użyciu konta Google Play?

    Tak. Konto Premium obejmuje obecnie nie tylko dostęp do wersji Premium aplikacji na system Android, ale również dodatkowe funkcje w serwisie www (przeczytaj więcej o naszej polityce Premium). Za pośrednictwem sklepu Google Play możesz wykupić subskrypcję, która odnawia się automatycznie. Natomiast korzystając z płatności elektronicznych (Dotpay) w serwisie www możesz wykupić dostęp na określony okres, który wygaśnie po jego zakończeniu.

    Najpopularniejszym sposobem zapłaty za subskrypcję w sklepie Google Play jest podanie danych karty. Możliwe są również inne formy płatności: płatności u operatora oraz doładowanie salda kartami podarunkowymi. Kartę upominkową można zakupić w „normalnym” sklepie, a następnie można doładować nią swoje konto w Google Play i przy użyciu tych środków opłacić subskrypcję. Płatności przez operatora powinny działać bez problemu dla Orange, Play, Plus i T-mobile, ale czasem wymaga do wcześniejszego włączenia. Szczegóły znajdują się pod tym linkiem.

  2. Co zrobić gdy aplikacja nie może nawiązać połączenia z GPS?

    Można spróbować poniższych rozwiązań:

    • Dotknąć przycisk Moja lokalizacja. Aplikacja powinna zapytać o pozwolenie na korzystanie z lokalizacji (dotyczy systemu Android 6.0 i nowszych).
    • Sprawdzić czy aplikacja Mapa Turystyczna ma włączone uprawnienia na dostęp do lokalizacji (Ustawienia > Aplikacje > Mapa turystyczna > Uprawnienia > Lokalizacja). Jeśli nie - włączyć je.
    • Sprawdzić czy aplikacja Usługi Google Play ma włączone uprawnienia na dostęp do lokalizacji (Ustawienia > Aplikacje > Usługi Google Play > Uprawnienia > Lokalizacja). Jeśli nie - włączyć je.
    • Sprawdzić czy jest dostępna aktualizacja aplikacji Usługi Google Play. Jeśli tak - zaktualizować aplikację Usługi Google Play.
    • Zrestartować aplikację Mapa Turystyczna (Ustawienia > Aplikacje > Mapa turystyczna > Wymuś zatrzymanie).
    • Odinstalować i zainstalować ponownie aplikację Mapa Turystyczna.
    • Jeśli żadne z powyższych rozwiązań nie pomogło, prosimy o wysłanie wiadomości bezpośrednio z aplikacji (Menu > Prześlij opinię). Będziemy wtedy mieli dostęp do bardziej szczegółowych informacji i sprawdzimy, co może powodować problem.
  3. Nie działa synchronizacja zaplanowanych lub/i nagranych tras.

    Można spróbować poniższych rozwiązań:

    • Sprawdzić czy synchronizacja dla konta Mapa turystyczna jest włączona (Ustawienia > Konta i synchronizacja > Mapa Turystyczna). Jeśli nie - włączyć obie dostępne opcje.
    • Synchronizacja może też być blokowana przez system Android. Trzeba sprawdzić czy w ustawieniach telefonu jest włączone Autosynchronizuj dane (Ustawienia > Konta i synchronizacja > menu w prawym górnym rogu). Jeśli nie - należy włączyć tę opcję.
    • System Android może też blokować synchronizaję w sytuacjach, w których uzna to za korzystne na przykład gdy brakuje miejsca w urządzeniu lub przy niskim poziomie baterii. Jeśli któraś z powyższych sytuacji ma miejsce, należy sprawdzić czy jej wyeliminowanie pomaga.
  4. Nie pobierają się mapy offline.

    Można spróbować poniższych rozwiązań:

    • Wyczyścić dane i zrestartować aplikację Menedżer Pobierania (Ustawienia telefonu > Aplikacje > zakładka Wszystkie > Menedżer pobierania > Wyczyść dane i następnie Wymuś zatrzymanie).
    • Jeśli powyższe rozwiązanie nie pomogło, prosimy o:
      • Sprawdzenie, czy taki sam błąd występuje podczas pobierania map offline w niższej jakości.
      • Sprawdzenie, czy taki sam błąd występuje przy zapisywaniu map w innym miejscu (np. na karcie pamięci jeśli obecnie mapy zapisywane są w pamięci telefonu).
      • Wysłanie wiadomości bezpośrednio z aplikacji (Menu > Prześlij opinię) wraz z informacjami z powyższych punktów.
  5. Zakupiłem subskrypcję z innego konta Google Play i teraz nie jest ona widoczna w aplikacji.

    Czasem aplikacja Usługi Google Play nie radzi sobie z taką sytuacją. Można spróbować poniższych rozwiązań:

    • Wyczyścić dane aplikacji Usługi Google Play (Ustawienia > Aplikacje > Usługi Google Play > Pamięć > Zarządzaj rozmiarem > Wyczyść wszystkie dane) i zrestartować aplikację Mapa Turystyczna.
    • Zainstalować ponownie aplikację Mapa Turystyczna z tego konta Google Play, dla którego jest aktywna subskrypcja. Jeśli masz zapisane lub nagrane trasy, najpierw zaloguj się w aplikacji, aby zsynchronizować dane z serwisem mapa-turystyczna.pl. Wtedy po ponownym zainstalowaniu aplikacji i zalogowaniu się będą one w niej dostępne.
  6. Czy można planować trasy będąc offline?

    Niestety nie ma jeszcze takiej możliwości w aplikacji - planowanie wymaga dostępu do internetu. Chcemy w przyszłości dodać tę funkcję, bo również uważamy, że jest ona bardzo ważna i bez tego korzystanie z aplikacji jest czasem problematyczne, szczególnie jeśli zmienia się plany w trakcie wycieczki. Póki co najlepiej zaplanować trasę i zapisać ją - wtedy można ją otworzyć w dowolnym momencie.

  7. Szlaki w aplikacji mają inne przebiegi niż w serwisie mapa-turystyczna.pl.

    Gdy aktualizujemy szlaki, zmiany pojawiają się w aplikacjach z opóźnieniem. Czasem może ono sięgać kilkunastu godzin. Jeśli chodzi o pobrane mapy offline, to w nich zmiany powinny pojawić się w czasie nie dłuższym niż 24 godziny. Niezależnie jednak od tego czasu trzeba pobrać dany region jeszcze raz, żeby mieć aktualne dane.

  8. Jak anulować subskrypcję?

    Subskrypcję można anulować na dwa sposoby:

    Do panelu Google Play można też przejść z panelu użytkownika w zakładce Moje Premium, klikając przycisk Zarządzaj subskrypcją (jest widoczny, gdy subskrypcja jest aktywna).

  9. Wykupiłem wersję Premium. Pomimo tego, po zmianie telefonu opcja Premium nie jest aktywna.

    Jeśli nie logowałeś się w aplikacji Mapa Turystyczna, to po zmianie telefonu możnesz spróbować poniższych rozwiązań:

    • Zalogować się na to samo konto w aplikacji Sklep Play, z którego dokonany był zakup.
    • Odinstalować i ponownie zainstalować aplikację Mapa Turystyczna.
    • Wyczyścić dane aplikacji Usługi Google Play (Ustawienia > Aplikacje > Usługi Google Play > Pamięć > Zarządzaj rozmiarem > Wyczyść wszystkie dane).

    Jeśli natomiast logowałeś się w aplikacji Mapa Turystyczna, to subskrypcja została przypisana do konta, na które się logowałeś i powinna być widoczna w panelu użytkownika w zakładce Moje Premium.

  10. Czy można uruchomić nawigację po własnym śladzie GPX?

    Niestety nie ma w tym momencie takiej możliwości. Nawigacja opiera się na danych z naszego serwisu, dzięki którym możemy wyświetlić ile zostało do kolejnego punktu, jakim iść szlakiem itp. Wgranego śladu można używać do orientacji w terenie w następujący sposób:

    • Zalogować się w serwisie mapa-turystyczna.pl i dodać trasę z pliku. Pojawi się ona na liście Nagrane trasy.
    • Zalogować się w aplikacji w telefonie i zsynchronizować Nagrane trasy w aplikacji.
    • Otworzyć wybraną trasę. Będzie ona wtedy widoczna na mapie. Widoczny będzie również znacznik lokalizacji, można też korzystać z trybu śledzenia lub kompasu.
  11. Mapa nie ładuje się. Wyświetla się komunikat Google Play services are updating.

    Problem niestety leży po stronie Usług Google Play, z których korzysta nasza aplikacja i pojawił się po ostatniej aktualizacji, co widać po komentarzach na tej stronie. Podobna sytuacja miała miejsce w maju tego roku - wtedy problem dotyczył użytkowników z telefonami Huawei. Najpradwopodobniej tym razem dotknął użytkowników telefonów Lenovo K. Więcej na ten temat pisaliśmy w jednym z naszych postów na Facebooku i tam podawaliśmy wskazówki, które czasem pomagały w rozwiązaniu problemu. Ostatecznie jednak został on rozwiązany dopiero po aktualizacji Usług Google Play. Niestety dla telefonów Lenovo K powyższe wskazówki nie działają i na razie nie udało nam się znaleźć rozwiązania lub obejścia tego problemu. Czekamy na poprawkę w aplikacji Usług Google Play.

Serwis mapa-turystyczna.pl

  1. Mam już konto w waszym serwisie, ale teraz wolę się logować przez Facebook. Co zrobić, aby połączyć te konta?

    Zaloguj się w serwisie mapa-turystyczna.pl i przejdź do zakładki Moje konto. Tam kliknij Połącz konto z Facebookiem.

  2. Jak mogę usunąć konto w serwisie www?

    Usunięcie konta w serwisie www jest nieodwracalne. Wraz z nim usunięte zostaną wszystkie zaplanowane i nagrane trasy, dodane zdjęcia i komentarze. Jeśli jesteś zdecydowany, napisz do nas e-mail w tej sprawie. Usunięcie konta w serwisie www nie jest w żaden sposób związane z posiadaną subskrypcją w aplikacji i nie spowoduje jej anulowania. Jeśli chcesz anulować subskrypcję w aplikacji na Android, zobacz odpowiedź na pytanie Jak anulować subskrypcję?