Pomoc

Aplikacja Android

  1. Czy mogę kupić aplikację Premium inaczej niż przy użyciu konta Google Play?

    Z uwagi na warunki licencji, płatności w aplikacji na Androida są obsługiwane przez Sklep Google Play, więc nie ma możliwości pominięcia tego serwisu. Najpopularniejszym sposobem zapłaty jest podanie danych karty. Google Play umożliwia też inne formy płatności: płatności u operatora oraz doładowanie salda kartami podarunkowymi. Kartę upominkową można zakupić w „normalnym” sklepie, a następnie można doładować nią swoje konto w Google Play i przy użyciu tych środków opłacić subskrypcję. Płatności przez operatora powinny działać bez problemu dla Orange, Play, Plus i T-mobile, ale czasem wymaga do wcześniejszego włączenia. Szczegóły znajdują się pod tym linkiem.

  2. Co zrobić gdy aplikacja nie może nawiązać połączenia z GPS?

    Można spróbować poniższych rozwiązań:

    • Dotknąć przycisk Moja lokalizacja. Aplikacja powinna zapytać o pozwolenie na korzystanie z lokalizacji (dotyczy systemu Android 6.0 i nowszych).
    • Sprawdzić czy aplikacja Mapa Turystyczna ma włączone uprawnienia na dostęp do lokalizacji (Ustawienia > Aplikacje > Mapa turystyczna > Uprawnienia > Lokalizacja). Jeśli nie - włączyć je.
    • Sprawdzić czy aplikacja Usługi Google Play ma włączone uprawnienia na dostęp do lokalizacji (Ustawienia > Aplikacje > Usługi Google Play > Uprawnienia > Lokalizacja). Jeśli nie - włączyć je.
    • Sprawdzić czy jest dostępna aktualizacja aplikacji Usługi Google Play. Jeśli tak - zaktualizować aplikację Usługi Google Play.
    • Zrestartować aplikację Mapa Turystyczna (Ustawienia > Aplikacje > Mapa turystyczna > Wymuś zatrzymanie).
    • Odinstalować i zainstalować ponownie aplikację Mapa Turystyczna.
    • Jeśli żadne z powyższych rozwiązań nie pomogło, prosimy o wysłanie wiadomości bezpośrednio z aplikacji (Menu > Prześlij opinię). Będziemy wtedy mieli dostęp do bardziej szczegółowych informacji i sprawdzimy, co może powodować problem.
  3. Nie działa synchronizacja zaplanowanych lub/i nagranych tras.

    Można spróbować poniższych rozwiązań:

    • Sprawdzić czy synchronizacja dla konta Mapa turystyczna jest włączona (Ustawienia > Konta i synchronizacja > Mapa Turystyczna). Jeśli nie - włączyć obie dostępne opcje.
    • Synchronizacja może też być blokowana przez system Android. Trzeba sprawdzić czy w ustawieniach telefonu jest włączone Autosynchronizuj dane (Ustawienia > Konta i synchronizacja > menu w prawym górnym rogu). Jeśli nie - należy włączyć tę opcję.
    • System Android może też blokować synchronizaję w sytuacjach, w których uzna to za korzystne na przykład gdy brakuje miejsca w urządzeniu lub przy niskim poziomie baterii. Jeśli któraś z powyższych sytuacji ma miejsce, należy sprawdzić czy jej wyeliminowanie pomaga.
  4. Nie pobierają się mapy offline.

    Można spróbować poniższych rozwiązań:

    • Wyczyścić dane i zrestartować aplikację Menedżer Pobierania (Ustawienia telefonu > Aplikacje > zakładka Wszystkie > Menedżer pobierania > Wyczyść dane i następnie Wymuś zatrzymanie).
    • Jeśli powyższe rozwiązanie nie pomogło, prosimy o:
      • Sprawdzenie, czy taki sam błąd występuje podczas pobierania map offline w niższej jakości.
      • Sprawdzenie, czy taki sam błąd występuje przy zapisywaniu map w innym miejscu (np. na karcie pamięci jeśli obecnie mapy zapisywane są w pamięci telefonu).
      • Wysłanie wiadomości bezpośrednio z aplikacji (Menu > Prześlij opinię) wraz z informacjami z powyższych punktów.
  5. Zakupiłem subskrypcję z innego konta Google Play i teraz nie jest ona widoczna w aplikacji.

    Czasem aplikacja Usługi Google Play nie radzi sobie z taką sytuacją. Można spróbować poniższych rozwiązań:

    • Wyczyścić dane aplikacji Usługi Google Play (Ustawienia > Aplikacje > Usługi Google Play > Pamięć > Zarządzaj rozmiarem > Wyczyść wszystkie dane) i zrestartować aplikację Mapa Turystyczna.
    • Zainstalować ponownie aplikację Mapa Turystyczna z tego konta Google Play, dla którego jest aktywna subskrypcja. Jeśli masz zapisane lub nagrane trasy, najpierw zaloguj się w aplikacji, aby zsynchronizować dane z serwisem mapa-turystyczna.pl. Wtedy po ponownym zainstalowaniu aplikacji i zalogowaniu się będą one w niej dostępne.
  6. Czy można planować trasy będąc offline?

    Niestety nie ma jeszcze takiej możliwości w aplikacji - planowanie wymaga dostępu do internetu. Chcemy w przyszłości dodać tę funkcję, bo również uważamy, że jest ona bardzo ważna i bez tego korzystanie z aplikacji jest czasem problematyczne, szczególnie jeśli zmienia się plany w trakcie wycieczki. Póki co najlepiej zaplanować trasę i zapisać ją - wtedy można ją otworzyć w dowolnym momencie.

  7. Szlaki w aplikacji mają inne przebiegi niż w serwisie mapa-turystyczna.pl.

    Gdy aktualizujemy szlaki, zmiany pojawiają się w aplikacjach z opóźnieniem. Czasem może ono sięgać kilku dni. Staramy się jednak aby czas ten był jak najkrótszy. Jeśli chodzi o zmiany w pobranych mapach offline, to trzeba pobrać dany region jeszcze raz, żeby mieć aktualne dane.

  8. Jak anulować subskrypcję?

    Subskrypcję można anulować przez stronę w panelu Google Play lub w aplikacji Sklep Play wybierając z menu Konto > Subskrypcje.

  9. Wykupiłem wersję Premium. Pomimo tego, po zmianie telefonu i zalogowaniu się w aplikacji opcja Premium nie jest aktywna.

    Wersja Premium powiązana jest aktualnie z kontem Sklepu Google Play, a nie z kontem w aplikacji Mapa Turystyczna. Po zmianie telefonu można spróbować poniższych rozwiązań:

    • Zalogować się na to samo konto w aplikacji Sklep Play, z którego dokonany był zakup.
    • Odinstalować i ponownie zainstalować aplikację Mapa Turystyczna.
    • Wyczyścić dane aplikacji Usługi Google Play (Ustawienia > Aplikacje > Usługi Google Play > Pamięć > Zarządzaj rozmiarem > Wyczyść wszystkie dane).
  10. Czy można uruchomić nawigację po własnym śladzie GPX?

    Niestety nie ma w tym momencie takiej możliwości. Nawigacja opiera się na danych z naszego serwisu, dzięki którym możemy wyświetlić ile zostało do kolejnego punktu, jakim iść szlakiem itp. Wgranego śladu można używać do orientacji w terenie w następujący sposób:

    • Zalogować się w serwisie mapa-turystyczna.pl i dodać trasę z pliku. Pojawi się ona na liście Nagrane trasy.
    • Zalogować się w aplikacji w telefonie i zsynchronizować Nagrane trasy w aplikacji.
    • Otworzyć wybraną trasę. Będzie ona wtedy widoczna na mapie. Widoczny będzie również znacznik lokalizacji, można też korzystać z trybu śledzenia lub kompasu.

Serwis mapa-turystyczna.pl

  1. Mam już konto w waszym serwisie, ale teraz wolę się logować przez Facebook. Co zrobić, aby połączyć te konta?

    Zaloguj się w serwisie mapa-turystyczna.pl i przejdź do zakładki Moje konto. Tam kliknij Połącz konto z Facebookiem.

  2. Jak mogę usunąć konto w serwisie www?

    Usunięcie konta w serwisie www jest nieodwracalne. Wraz z nim usunięte zostaną wszystkie zaplanowane i nagrane trasy, dodane zdjęcia i komentarze. Jeśli jesteś zdecydowany, napisz do nas e-mail w tej sprawie. Usunięcie konta w serwisie www nie jest w żaden sposób związane z posiadaną subskrypcją w aplikacji i nie spowoduje jej anulowania. Jeśli chcesz anulować subskrypcję w aplikacji na Android, zobacz odpowiedź na pytanie Jak anulować subskrypcję?

Hide/show panel

Nie masz jeszcze konta?

Załóż je i zobacz jak możesz korzystać z niego korzystać:

  1. Zaplanuj trasę w serwisie mapa-turystyczna.pl i zapisz ją.
  2. Pobierz aplikację Mapa Turystyczna dla systemu Android lub iOS. Zapisane trasy zobaczysz w telefonie.
  3. Wybierz się na wycieczkę i nagrywaj trasę z aplikacją Mapa turystyczna.
  4. Podziel się swoją trasą ze znajomymi (na przykład na Facebooku). Przebieg swojej wycieczki zobaczysz w panelu w serwisie mapa-turystyczna.pl.

Do dzieła!